نوشته شده توسط : محمد ناصری

به منظور محافظت از دندان خراب یا آسیب دیده در برابر آسیب بیشتر ، باید اقدام به پر کردن دندان کنیم ، نه تنها برای زیبایی بلکه برای بازگرداندن عملکردهای طبیعی جویدن.

ارزش تأخیر در درمان را ندارد ، هرچه بیشتر منتظر بمانیم ، حفره عمیق تر می شود و در نهایت با اعصاب درون آن به محفظه پالپ می رسد. این زمانی است که دندان علامت دار شده و باعث درد می شود.

 

انواع پر کردن دندان ها

نوع پرشدگی را می توان با توجه به محل و میزان حفره تعیین کرد. حفره های کوچکتر را می توان به راحتی با آمالگام یا امروزه یک کامپوزیت سبک کننده که همان رنگ دندان اصلی است جایگزین کرد. پرکردگی کامپوزیت یا پرکردگی سفید در سایه های مختلف دندان وجود دارد ، بنابراین دندانپزشک می تواند به راحتی سایه سایه اصلی بیماران را مطابقت دهد. مواد کامپوزیت نوعی پلاستیک است.

 

وقتی حفره بزرگتر می شود ، که ماندگاری کامپوزیت دیگر برای پر کردن آن کافی نیست ، دندانپزشکان منبت را انتخاب می کنند. این نوع پر کردن پس از برداشت دندان توسط دندانپزشک در آزمایشگاه دندانپزشکی انجام می شود. معمولاً بیمار پر شدن موقتی تا زمان تکمیل منبت را دریافت می کند.

 

کامپوزیت در مقابل آمالگام

پر کننده های آمالگام

مزایای آن

دوام - می تواند برای مدت زمان طولانی ادامه یابد

مقاومت - بعد از زمان تنظیم اولیه ، مواد می توانند در برابر عملکرد جویدن مقاومت کنند

 

معایب آن است

نگرانی های زیبایی شناختی: با دندان دندان اصلی مطابقت ندارد

آماده سازی بیش از حد دندان: برای ایجاد یک حفره نگهدارنده ، باید ساختار دندان سالم برداشته شود

 

واکنشهای آلرژیک به آمالگام

شکستگی ترمیم

نمی تواند برای ترمیم دندان های جلویی استفاده کند

پر کننده های کامپوزیت رنگی دندان

 

مزایای آن

زیبایی: تطبیق سایه امکان پذیر است ، پر کردن تقریبا "غیرقابل شناسایی است

پیوند خورده: مواد پر کننده کامپوزیت از نظر شیمیایی به ساختار دندان پیوند می خورند

آماده سازی حفره کمتر مورد نیاز است

همه کاره: برای ترمیم دندانهای جلویی و همچنین دندانهای خلفی قابل استفاده است

 

معایب آن است

با دوام کمتر از پر کردن آمالگام ، معمولاً باید زودتر از آمالگام تعویض شود

روند پر کردن دندان ها

 

هنگامی که نیاز به پر کردن دندان مشخص شد ، دندانپزشک مواد پر کننده را برای استفاده در بیمار انتخاب می کند و سپس ناحیه دندان آسیب دیده را بی حس می کند.

ناحیه پوسیدگی با یک مته برداشته می شود و حفره کاملا تمیز می شود تا اطمینان حاصل شود که هیچ باکتری یا بقایای حفاری در منطقه باقی نمانده است.

سپس بایگانی به صورت مرحله ای قرار می گیرد و سبک می شود. پس از پرداخت نهایی و تنظیم اکلوزال ، پر کردن آماده استفاده در عملکرد است.

 

دندانپزشکی ترمیمی از پرکردگی تا ایمپلنت

ما در دندانپزشکی خانوادگی و زیبایی می خواهیم همه بیماران لبخندهایی سالم و درخشان داشته باشند ، بنابراین ما هم در دندانپزشکی ترمیمی و هم زیبایی تخصص داریم. این دو نوع دندانپزشکی ممکن است معمولاً اشتباه گرفته شوند ، بنابراین ما روش های مختلفی را که باعث ایجاد لبخندی زیبا و زیبا می شوند توضیح خواهیم داد.

 

دندانپزشکی زیبایی برای بهبود ظاهر کلی لبخند شما استفاده می شود ، در حالی که دندانپزشکی ترمیمی شامل درمان حفره ها و جایگزینی دندانهای از دست رفته یا شکسته است. درمان های زیبایی راهی عالی برای رفع لبخندهای آغشته به قهوه یا دندانهایی با نقص قابل مشاهده است. دندانپزشکی زیبایی شامل سفید کردن دندان و باندینگ دندان و همچنین روکش های چینی است.

 

از طرف دیگر ، هدف دندانپزشکی ترمیمی حفظ سلامت و عملکرد دندانهای شما است. وقتی حفره یا دندان درد کمی دارید ، جواب دندانپزشکی ترمیمی است. هر دو نوع دندانپزشکی با دادن لبخند زیبایی که همیشه می خواستید اعتماد به نفس شما را تقویت می کنند. دکتر تیل و دکتر گیلبرت در هر دو نوع دندانپزشکی باتجربه هستند و می خواهند به شما در رسیدن به اهداف لبخند سالم کمک کنند!

 

پر کننده های رنگی طبیعی

ما متخصص در ارائه پر کننده های با رنگ طبیعی به مشتریان خود هستیم ، که نه تنها ظاهر لبخند شما را تقویت می کند ، بلکه باعث می شود حتی از قبل سالم تر باشد. وقتی باکتری ها مینای دندان را از بین می برند ، نتیجه آن فرسایش مینای دندان است که منجر به حفره می شود. حفره های کوچک ممکن است قابل شناسایی نباشند زیرا ناراحتی زیادی ایجاد نمی کنند ، اما با بزرگتر شدن حفره می تواند منجر به تحریک دردناک شود. هنگامی که به پر کردن دندان نیاز دارید ، مهم است که بدانید چه انتظاری دارید.

 

چه انتظار می رود

ما با استفاده از اشعه ایکس برای تعیین شدت حفره شما شروع خواهیم کرد. این به ما کمک می کند تا تشخیص دهیم به بیهوشی احتیاج دارید یا خیر. در مرحله بعد ما باکتری ها را از بین می بریم و دندان شما را پوسیده می کنیم ، که سطح داخلی تمیز را برای پر کردن رزین کامپوزیت فراهم می کند. رزین کامپوزیتی که ما در پر کننده ها استفاده می کنیم ، با دوام و محکم است ، به این معنی که مدت زمان زیادی دوام خواهد آورد و از عملکرد صحیح دندان شما برای جویدن و گاز گرفتن اطمینان حاصل می کند. پس از استفاده از رزین ، به شما اجازه می دهیم تا سفت شده و به طور کامل به دندان شما بپیوندد. ما این روش را با جلا دادن دندان شما به پایان می رسانیم تا با بقیه لبخند شما مطابقت داشته باشد. همه این کارها در یک بازدید انجام می شود ، بنابراین شما دیگر نگران بازگشت به دفتر نیستید ، می توانید با لبخند جدید و بهبود یافته خود روز خود را سپری کنید.

 

روش های ریشه کانال

وقتی پوسیدگی دندان فراتر از مینای دندان (سطح سخت خارجی) قرار می گیرد ، به قسمت داخلی دندان معروف به عاج نفوذ می کند. داخلی ترین قسمت دندان محلی است که اعصاب ، رگ های خونی و بافت های همبند در آن قرار دارند ، بنابراین یک حفره عمیق معمولاً همراه با دندان درد خواهد بود. هنگامی که این اتفاق می افتد ، ضروری است که به دنبال درمان های ترمیمی باشید ، در غیر این صورت ممکن است با یک عفونت یا یک آبسه دندان دردناک روبرو شوید - یا حتی دندان را از دست دهید. حفره های عمیق را نمی توان مانند سایر حفره ها پر کرد ، بنابراین در این موارد باید کانال ریشه انجام شود.

 

چه چیزی انتظار می رود

کانال های ریشه شهرت بدی دارند ، دلیل اصلی آن این است که مراحل بیشتری از پر کردن های معمولی انجام می شود و طولانی تر می شود. ما همیشه مطمئن می شویم که شما قبل از شروع به درستی بی حس شده اید تا از هرگونه حساسیت در طی مراحل جلوگیری کنید. بسیاری از بیماران ما آرام ماندن دندان را در طی کانال های ریشه انتخاب می کنند ، فقط به این دلیل که این روند ممکن است بسیار طولانی شود. اگر ایده اقامت طولانی روی صندلی دندانپزشکی باعث عصبی شدن شما می شود در مورد این گزینه از ما بخواهید.

 

درست مثل هر پرکردگی دیگر ، ما با تمیز کردن دندان از باکتری و مواد پوسیده دندان شروع خواهیم کرد ، اما همچنین باید تمام بافت های داخلی دندان را از بین ببریم. این فرایند به ریشه ها و کانالهای ریزی که از آنها منشعب می شوند ، گسترش می یابد. هنگامی که دندان کاملاً تمیز و تمیز شد ، با ماده ای مانند لاستیک به نام گوتاپرکا و سیمان دندان پر می شود. این روند بسته به مقدار مینای دندان باقی مانده با پر کردن کامپوزیت یا تاج چینی به پایان می رسد. کانال ریشه باید دندان شما را به طور دائمی خاتمه دهد ، در حالی که عملکرد و ساختار دندان شما را بازیابی می کند.

 

ایمپلنت های دندانی

اگر لبخند شما فاقد یک یا دو دندان است ، راه حل ایده آل کاشت دندان است . اگرچه روند کاشت دندان تقریباً 4-6 ماه به طول می انجامد ، اما ماندگارترین و طبیعی ترین ترمیم احساس موجود هستند. از آنجا که کاشت دندان به عنوان یک ریشه جایگزین برای دندان شما عمل می کند ، قبل از اینکه ترمیم با تاج چینی انجام شود ، به زمان جوش خوردن در استخوان فک شما نیاز دارد.

 

به طور سنتی ، بریج تنها گزینه برای جایگزینی یک دندان بود ، اما امروزه ایمپلنت ها جایگزینی دندان با ماندگاری کامل و کاملاً کاربردی را ارائه می دهند. با استفاده از ایمپلنت های دندانی ، شما هیچ لغزشی را تجربه نخواهید کرد و مجبور نیستید زمان بیشتری را به مراقبت از آنها اختصاص دهید ، زیرا ممکن است با Bridge تجربه کنید. آنها همچنین هرگز نیازی به تعویض نخواهند داشت. کاشت به راحتی قابل نگهداری است. شما فقط باید دو بار در روز مسواک بزنید و پس از هر غذا نخ دندان بکشید تا لثه های شما سالم بماند.

 

چه چیزی انتظار می رود

دندان ها دو جز main اصلی دارند ، ریشه و تاج. ما این روش را با قرار دادن یک پایه تیتانیوم زیست سازگار در استخوان فک شما آغاز می کنیم تا به عنوان یک سیستم پشتیبانی از دندان جدید شما عمل کند. بعد از اینکه استخوان فک شما به طور کامل بهبود یافت و بافت استخوانی جدیدی در اطراف پایه رشد کرد ، ما تاج چینی شما را متصل می کنیم و لبخندی زیبا و ماندگار برای شما ایجاد می کنیم. لبخند شما از نظر ساختاری همان احساسی را خواهد داشت که قبل از از دست دادن دندان داشت و لبخند طبیعی به نظر می رسد از آنچه تصور می کردید بهتر خواهد بود!

 

پزشکان و کارکنان مرکز ایمپلنت و دندانپزشکی دکترالهام وزیری ، متخصص کاشت دندان و متخصصان شما در انواع درمان های جایگزینی دندان مانند پرکردن دندان هستند.

 

بهترین تجربه ای که تاکنون در دندانپزشکی داشته ام! کارکنان بسیار خوش برخورد و با ملاحظه ای دکتر وزیری است. او با توضیح مرحله به مرحله کارهایی که انجام می دادند به آرامش اعصابم کمک کرد. من هر کسی را که "از دندانپزشک می ترسد" به کلینیک او توصیه می کنم. آنها کارهای برجسته ای انجام می دهند.

 



:: موضوعات مرتبط: اطلاعات دندانپزشکی , ,
:: برچسب‌ها: پرکردن دندان ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد ناصری


تغییر رنگ لکه های سفید و قهوه ای روی سطح مینای دندان برخی از دندان ها با نقص در بلورهای مینای دندان همراه است و در واقع مشکل در نقص ساختاری مینا است ، نه در رسوب رنگ و جرم روی دندان ...

بنابراین نمی توان انتظار داشت که این تغییر رنگ با جرم گیری یا سفید سازی اصلاح شود. در واقع برای حل این مشکل باید از روش روکش سرامیکی یا روکش کامپوزیت استفاده شود.

به نظر شما اگر تغییر رنگ خیلی شدید ، کدام روش مناسب تر است؟
 روکش کامپوزیت
 لمینت دندان


اساس انتخاب رنگ روکش کامپوزیت چیست؟


مهمترین عامل در انتخاب رنگ سلیقه و تمایل مشتری است

عامل بعدی رنگ صورت است ، به طور معمول ، رنگ دندان ها باید با رنگ صورت مطابقت داشته باشد.

مورد بعدی سن بیمار است. استفاده از رنگهای روشن معمولاً برای افراد جوان توصیه می شود.

علاوه بر این ، دندانپزشک باید رنگ پایه دندان پایه و درجه شفافیت مارک کامپوزیت مورد استفاده در انتخاب رنگ را انتخاب کند.

مراقب باش.



بسیاری از افراد هستند که از ظاهر اشتباه دندان های خود راضی نیستند و رنگ زرد دندان و نامنظم بودن دندان ها بر عزت نفس آنها تأثیر گذاشته و باعث شده است که آنها از جامعه خارج شوند و روابط اجتماعی خود را مختل کنند. از یک طرف ، آنها از انجام اقدامات زیبایی دندان پرهیز می کنند زیرا معتقدند که می توانند باعث آسیب به دندان شوند یا نگران تعداد جلسات و مدت زمان درمان و زمانی که باید صرف کنند ، هستند. خوب است بدانید که روش کامپوزیت ونیر درمانی بسیار محافظه کارانه با حداقل کشیدن دندان یا عدم کشیدن دندان است که می توان آن را برای یک جلسه درمان انجام داد و یک روز لبخند و اعتماد به نفس زیباتر را بدون نگرانی در مورد آسیب به دندانها بالا بردن دلایل مختلفی وجود دارد که به نظر مصنوعی می رسد برخی از روش های درمانی کامپوزیت ونیر ...



اولین مورد انتخاب رنگ است ، اگر رنگ انتخاب شده کامپوزیت با رنگ صورت ، سن بیمار یا جنسیت او مطابقت نداشته باشد ، نتیجه مصنوعی است.
مورد دوم شفافیت کامپوزیت است و منظور از شفافیت میزان نوری است که از پوسته کامپوزیت دندان عبور می کند و هرچه نور به عمق بیشتری نفوذ کند ، نتیجه درمان طبیعی تر خواهد بود.
سوم شکل و فرم دندان ها است ، هرچه جزئیات بیشتری مشاهده شود ، ظاهر دندان ها طبیعی تر است.
چهارم کیفیت پرداخت و پرداخت کامپوزیت دندان است که باعث ایجاد یک سطح براق و صاف می شود.
در اینکه لبخند جذاب تا چه اندازه بر زیبایی صورت تأثیر می گذارد شکی نیست.


اما ملاک های یک لبخند زیبا و جذاب چیست ، ممکن است برای برخی سوال باشد ...
برای اینکه بتوانید لبخند خود را ارزیابی کنید ، می توانید لبخند خود را گام به گام با این اصول متوقف کرده و مقایسه کنید:

ابتدا به اولین دندانهای جلویی خود نگاه کنید. طول و عرض آنها چقدر است؟ خیلی طولانی است یا خیلی کوتاه؟ با لبخندی زیبا ، نسبت بین عرض و طول دندان باید حدود 75 تا 80٪ باشد.
آیا زاویه دندان های شما درست است؟ تمام دندانهای جلویی بالایی دارای شیب کمی به خط میانی هستند.
آیا لبخند شما کاملا بین صورت یا دهان شماست؟ اگر یک خط فرضی بین دو چشم زیر بینی ، بین لب ها و چانه قرار دهیم ، دندان ها باید روی این خط قرینه باشند و از چپ یا راست منحرف نشوند.
آیا دندانهای شما یک رنگ هستند؟ یا برخی از آنها تیره تر و برخی دیگر سبک تر هستند؟ تو
به دندانهای خود در حالت استراحت یا لبخند توجه کنید. معمولاً در فاصله 2 تا 4 میلی متر از دندانهای جلویی فوقانی دیده می شود. این مقدار با افزایش سن به دلیل شل شدن عضلات دهان کاهش می یابد.
لثه ها مانند یک قاب دندان ها را احاطه کرده اند. در یک لبخند زیبا ، لثه ها باید از دو طرف متقارن باشند ، در یک قسمت کوتاه و در قسمت دیگر بلند نباشد.
حدود 1 تا 3 میلی متر لثه در یک لبخند زیبا دیده می شود. کم و بیش این مقدار از جذابیت لبخند می کاهد.
آیا فاصله ای بین دندانهای شما وجود دارد؟ این فاصله خوشایند نیست. 9. اگر لبه های دندانهای جلویی را به هم متصل کنیم ، یک خط فرضی ایجاد می شود که خط لبخند نامیده می شود. این خط باید در حالت لبخند موازی با انحنای لب پایین باشد.
10- اگر یک خط افقی را در نظر بگیرید که از سطح جونده دندانهای چپ و راست عبور می کند ، این خط باید موازی با خط افقی باشد که هنگام ایستادن از مردمک چشم عبور می کند.



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد ناصری


اگر در آینه به دندانهای خود دقت کنید ، متوجه می شوید که رنگ دندانهای شما در همه جا یکسان نیست!
در واقع رنگ نزدیک لثه ها کمی زردتر و لبه دندان ها کمی شیشه ای و شفاف است.
آنچه که روکش کامپوزیت را طبیعی می کند ، بازسازی این جزئیات است.
برای این منظور شما باید از کامپوزیتی با رنگ و درجه شفافیت مختلف استفاده کنید.
به عنوان مثال ، در موردی که عکس های آن را در بالا پست کردم ، از رنگ OA1 در پایه و رنگ A1 استفاده کردم که روی لایه خارجی واضح تر است و از رنگ CE که شیشه ای است در لبه دندان.
البته می خواهم توضیح دهم که استفاده از رنگهای مختلف در لایه های مختلف زمان بر است و به زمان ، دقت و تخصص نیاز دارد و بنابراین می توان تفاوت کارهای مختلف روکش کامپوزیت را مشاهده کرد.
نکته دیگر این است که انتخاب رنگ اصلی براساس سلیقه بیمار و سایر عوامل است و ممکن است فرد به رنگهای روشن یا طبیعی تر تمایل داشته باشد.


نظر و سلیقه شما چیست؟
رنگ روشن
رنگ طبیعی

اگر کسی از روکش کامپوزیتی که برای او ساخته شده راضی نباشد ، آیا امکان جایگزینی و اصلاح آن وجود دارد؟

خوشبختانه حذف و جایگزینی کامپوزیت های قدیمی و نامناسب آسان است.
یکی از مهمترین نگرانی افرادی که می خواهند با روکش لمینت یا کامپوزیت درمان شوند ترس از مصنوعی و بزرگ به نظر رسیدن دندانهایشان بعد از درمان است.
در این حالت آنچه موثر است کیفیت و صحت درمان است.
اگر پوسته روکش ظرافت و ضخامت مطلوبی داشته باشد ، این امر باعث بیرون زدگی دندان نمی شود و همچنین اگر رنگ دندان کامپوزیت مات و گچی نباشد و از کامپوزیت با درجه شفافیت مناسب استفاده شود و اگر تکنیک استفاده شده اولیه و زمان باشد صبر (تکنیک لایه بندی) و اگر شکل و جزئیات دندان به درستی انجام شود ، می توان درمان طولانی مدت با ظاهری کاملا طبیعی را انتظار داشت.



من می خواستم یک نکته در مورد تغییر رنگ دندان و مشکل زردی دندان را در این متن توضیح دهم:

اگر تغییر رنگ و زردی دندان ها مربوط به ساختار مینای دندان باشد و مثلاً با تغییر رنگ دندان با مشکل مادرزادی و ژنتیکی روبرو شویم ، تنها راه اصلاح آن روش کامپوزیت ونیر یا لمینت است و با لایه برداری یا حتی سفید کردن این مشکل حل نمی شود. اصلاح شده. اما تغییر رنگ غذا یا سیگار با سفید شدن قابل اصلاح است.


آیا می دانید ظاهر دندان و لبخند شما چقدر در جذابیت صورت شما تأثیر دارد؟

گاهی اوقات تغییرات در فرم و رنگ دندان ها که با روش های جدید زیبایی دندان ایجاد می شود ، چنان تأثیر مثبتی روی صورت می گذارد که تصور آن دور است.
و جالب اینجاست که این روش های درمانی آسان و بدون نیاز به گذراندن دوره بهبودی طولانی مدت هستند.
تغییراتی که می توان با روش لمینت سرامیکی انجام داد شامل اصلاح رنگ ، اصلاح طول ، اصلاح شکل و ترازبندی نامناسب دندان است.
اما گاهی اوقات با نگرانی در مورد مشکلات بعدی یا ایجاد ظاهر مصنوعی ، از درمان خودداری کنید ، باید توجه داشت که چنین درمان های حساسی باید در یک مرکز معتبر و توسط یک دندانپزشک مجرب و متخصص انجام شود تا از مشکلات ذکر شده جلوگیری شود. بودن.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد ناصری


2 مشخصات و مزایای ورقه ورقه سرامیک در مقایسه با روکش کامپوزیت ، اولی دارای مقاومت بالاتر و دومی قابلیت انعطاف پذیری کمتری دارد.

با توجه به موارد فوق ، به نظر شما کدام روش درمانی برای شما بهتر است؟


1- لمینت دندان

2- روکش کامپوزیت



در چه سنی می توان اقدامات زیبایی را انجام داد؟


در پاسخ ، درمان هایی مانند لمینت سرامیکی و روکش تمام سرامیک باید پس از بلوغ انجام شود ، اما اگر قبل از بلوغ به درمان نیاز باشد ، ممکن است از روش کامپوزیت ونیر استفاده شود.

نمونه ای از مواردی که مشکلات کامپوزیت قبل از بلوغ قابل حل است ، مواردی است که بیمار به دلیل اختلالات مادرزادی ، تغییر رنگ و تغییر شکل دندان دچار نقص مینا شده و در این موارد می توان از روش کامپوزیت ونیر استفاده کرد.

اصلاح فاصله بین دندانها و شکل و طول دندانها توسط لمینیت سرامیکی.
در مواردی که فشار روی دندان زیاد باشد و احتمال شکستن یا تورم کامپوزیت زیاد باشد ، روش لمینیت مناسب تر است.

زیرا لمینت سرامیکی مقاومت بیشتری نسبت به روکش کامپوزیت دارد.

در مورد اینکه کدام روش برای انجام عمل های زیبایی مناسب تر است صحبت های زیادی وجود دارد و نظرات مختلفی وجود دارد اما به نظر من هر روش مزایای منحصر به فرد خود را دارد که با توجه به وضعیت دندان ها قابل حل است و انتخاب مناسب تری را انجام می دهد.


مزایای لمینت دندان چیست؟
دندانهای تغییر رنگ یافته از هر رنگی می توانند لمینیت شوند.

لب های شکسته و شکسته را می توان با لمینت ترمیم کرد.

دندان های کوتاه را می توان با لمینت بلند کرد.

فاصله بین دندان ها را می توان با لمینت دندان پوشاند.

با توجه به هزینه و هزینه بالای ارتودنسی ، می توان نقص جزئی دندان را با لمینت پنهان کرد.




روش اصلاح لبخند روی دندان های من چیست؟
برای پاسخ به این سوال ، اولین کاری که باید انجام دهید بررسی وضعیت دندان های شماست. اگر دندان شما نیاز به تغییر جزئی دارد ، مانند بستن فاصله بین دو دندان جلو ، ممکن است یک کامپوزیت مناسب باشد. اما برای تغییرات اساسی تر با دوام بیشتر ، لمینت سرامیک روش بهتری است.

اگر رنگ برای شما مهم است و مواد زیادی مانند قهوه و رنگدانه ها را مصرف می کنید ، لمینت انتخاب کمتری است زیرا رنگ کمی دارد و نزدیک به صفر است.



آیا لمینت دندان دائمی است؟
ورقه های سرامیکی در آزمایشگاه در کوره ای با درجه حرارت بالا تولید می شوند ، بنابراین دارای مقاومت بالا و محکم هستند.

طول عمر لمینت دندان بیش از 15 سال است.

با مراقبت از لمینت های سرامیکی می توانید نهایت استفاده را ببرید.

مراقبت هایی مانند مسواک زدن بعد از هر وعده غذایی و استفاده از نخ دندان حداقل دو بار در روز ، مراقبت های دیگری نیز بعد از لمینیت وجود دارد.

تفاوت لمینت کامپوزیت و سرامیک: بسیاری از شما عزیزان ، از ما در مورد تفاوت کامپوزیت و لمینت سوال کنید ، ما در اینجا به طور کامل توضیح خواهیم داد.

هر دو روش درمانی زیبایی هستند و برای اصلاح رنگ ، بی نظمی دندان ها و تغییر شکل و فرم دندان ها استفاده می شوند.

از کامپوزیت ها از ابتدا تا انتها در کابینت استفاده می شود کامپوزیت ها مواد خمیری هستند که از نور با دندان کاملاً هماهنگ شده و شکل و رنگ دندان را اصلاح می کنند.

لمینیت سرامیکی در دو مرحله انجام می شود ، مرحله اول تشکیل و آماده سازی دندان است. فرم گرفته شده و به آزمایشگاه ارسال می شود. پزشکی) و در مرحله دوم لمینت ها را روی دندان قرار می دهیم.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد ناصری


همچنین یک لمینت سرامیکی بدون نیاز به برش وجود دارد که لمینت سرامیک فوق العاده نازک نام دارد و در مرکز ما ساخته می شود ، این لمینت ها بسیار نازک هستند و نیازی به پردازش ندارند.

اما در مورد لمینت سرامیکی معمولی که ضخامت آن دو دهم میلی متر است. برای قرار دادن لمینت ها روی دندان ، دندان باید آماده شود. دندان ها با ضخامت پوسته تخم مرغ بریده و آماده می شوند ، که بسیار کوچک است اما در افراد مختلف متفاوت است.

اگر می خواهید دندان های خود را لمینیت کنید و نگران تراشیدن دندان خود هستید ، جای نگرانی نیست ، لمینیت را می توان بدون تراشیدن انجام داد ، بهتر است با پزشک صحبت کرده و نگرانی های خود را با پزشک در میان بگذارید و بهترین ها را بگیرید پاسخ.

روکش لمینت یا کامپوزیت بهتر است؟


من به طور کامل توضیح خواهم داد

مقایسه این دو می تواند اشتباه باشد و هر کدام کاربرد خود را دارد و می تواند بهترین روش در مکان مناسب باشد ، ابتدا به شرایط دندان شما بستگی دارد ، کدام روش مناسب تر است ، که توسط پزشک تعیین می شود ، اکنون اگر هر دو روش ها برای شما امکان پذیر است قابل قبول است و می خواهید انتخاب کنید که کدام روش را انجام دهید. به طور کلی ، در مقایسه با روکش لمینت و کامپوزیت ، لمینت سرامیکی انتخاب بهتری است زیرا روشی مدرن تر است و زیبایی ، مقاومت و دوام لمینت دندان بیشتر از عمر کامپوزیت ونیر است.



چگونه می توان از پوسیدگی دندان جلوگیری کرد؟


بهترین و ایمن ترین راه جلوگیری از پوسیدگی بین دندانی ، استفاده از نخ دندان (حداقل یک بار در روز ، ترجیحاً شب قبل از مسواک زدن) است.

با استفاده صحیح از موی مسواک می توان وارد فضای بین دندانی شد و تا حدی پلاک را از بین برد.

یادتان باشد که چطور درست بخوانید و مطمئن شوید که درست خوانده اید.

مطالعات نشان می دهد که استفاده از فلوراید برای جلوگیری از پوسیدگی بین دندانی بسیار مهم است

توصیه می کنیم علاوه بر مسواک و نخ دندان ، از دهان شویه حاوی فلوراید استفاده کنید (5٪ دهانشویه هر روز).

مطمئن شوید که خمیردندان شما حاوی فلوراید است.



تفاوت بین لمینت و روکش چیست؟
لمینت فقط سطح فوقانی و قابل مشاهده دندان را می پوشاند و پشت دندان آزاد است اما کل دندان را می پوشاند.

وقتی به دندان ها نگاه می کنید ، چه روکش باشند و چه لمینت ، همان ظاهر آنهاست.

افرادی که درمان آنها ترکیبی از روکش و لمینت است ، آرام هستند ، زیرا مواد و شکل ظاهری روکش و لمینت می تواند دقیقاً یکسان عمل کند.

تفاوت قیمت دندان کامپوزیت با قیمت لمینت دندان:
استفاده از سرامیک و لمینت کامپوزیت امروزه یکی از پرطرفدارترین خدمات در دندانپزشکی زیبایی است.



قیمت لمینت سرامیکی تقریباً دو برابر کامپوزیت است.
مقاومت بالای لمینت ، رنگ پذیری پایین و ظرافت بیشتر توجیه گران بودن لمینت در مقایسه با کامپوزیت دندانی است.
تعداد واحدهایی که ایجاد می کنید قیمت نهایی را تعیین می کند. تعداد لمینت های اصلاح لبخند می تواند تعداد دندان های لبخند فرد باشد که بین شش تا ده واحد در هر فک است ، اما برای تعیین اینکه چند واحد باید اصلاح شود. بهترین راه مشاوره با دندانپزشک است.


تفاوت بین روکش های کامپوزیت و ورقه های سرامیکی:
بسیاری از شما عزیزان از ما در مورد تفاوت بین کامپوزیت و لمینت سوال می کنید ، ما در اینجا به طور کامل توضیح خواهیم داد.



هر دو روش درمانی زیبایی هستند و برای اصلاح رنگ ، بی نظمی دندان ها و تغییر شکل و فرم دندان ها استفاده می شوند.
از کامپوزیت ها از ابتدا تا انتها در مطب استفاده می شود کامپوزیت های دندانی مواد خمیری هستند که از طریق نور کاملاً با دندان هماهنگ شده و شکل و رنگ دندان ها را اصلاح می کنند.
لمینیت سرامیکی در دو مرحله انجام می شود ، مرحله اول تشکیل و آماده سازی دندان است. فرم گرفته شده و به آزمایشگاه ارسال می شود. پزشکی) و در مرحله دوم لمینت ها را روی دندان قرار می دهیم.
هر دو روش با توجه به شرایط و نیاز مشتری می تواند روش خوبی باشد ، شما می توانید برای انتخاب و تصمیم گیری بهتر با یک پزشک مشورت کنید.



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد ناصری


دوام لمینت ها مانند دندان های طبیعی به مشکلاتی از جمله سلامت بیمار ، عادت های بد مانند جویدن ناخن و دندان قروچه ، رژیم غذایی و نوع دندان بستگی دارد اما می توان گفت اگر کار به درستی انجام شود و لمینت به درستی چسبانده شود با دندانهای زیرین بیمار همچنین از پشتیبانی و مراقبت های لازم برخوردار است ، یکی از با دوام ترین درمان های دندانپزشکی است.



درجه رنگ آمیزی لمینت سرامیکی
لمینت سرامیکی نیز می تواند بعد از مدت ها تغییر رنگ دهد. بنابراین ، با گذشت زمان و عدم توجه به عادات غذایی ، این تغییر رنگ می تواند در دندان ها ایجاد شود. این احتمال به رنگهای مصرفی شخص بستگی دارد. به عنوان مثال چای ، قهوه ، سیگار کشیدن و قلیان و ... با گذشت زمان و اگر این رفتار به مدت طولانی خود را نشان دهد ، باعث تغییر رنگ ، لبه های دندان می شود.

البته با کاهش مصرف این مواد رنگی می توان از تغییر رنگ آنها جلوگیری کرد. نکته قابل توجه دیگر این است که تمام این موارد تغییر رنگ به مواد لمینت سرامیکی و کامپوزیت دندانهای استفاده شده بستگی دارد ، بنابراین کیفیت آنها بر روی این لکه گیری تأثیر می گذارد و می توان گفت آنها موادی هستند که بعدا تغییر رنگ می دهند. دادن.



میزان برش دندان در لمینت سرامیکی
اگر دندان در وضعیت خوبی باشد و پوسیدگی سطحی و بین دندانی وجود نداشته باشد ، یک لایه نازک از سطح دندان برداشته می شود تا جای لمینت را بگیرد. لمینت فقط به سطح جلوی دندان چسبانده می شود.



اگر ضخامت مینای دندان کم است ، بهتر است از روش دیگری استفاده کنید (به عنوان مثال روکش) ، زیرا اگر مینای دندان نازک باشد ، می توان بخشی از مینا را در روند تراش دندان و عاجی که در زیر آن است کاملا از دست داد. ظاهر شدن. این امر به طور همزمان ارتباط بین لامینا و دندان را سست کرده و خطر حساسیت دندان و پوسیدگی را افزایش می دهد.



رنگ لمینت سرامیکی را انتخاب کنید
انتخاب رنگ سلیقه ای و نسبی است و افراد مختلف نظرات مختلفی در مورد آن دارند و ارائه پیشنهاد برای همه امکان پذیر نیست.

برای انتخاب رنگ باید به نکات زیر توجه کنید:

سلیقه بیمار ، توجه به رنگ پایه دندان ، سن بیمار ، جنس بیمار و رنگ صورت.



تفاوت بین ورقه ورقه و سرامیک:
روکش کامپوزیت از مواد پایه رزین ساخته شده است ، اما ورقه ورقه سرامیکی است.

کامپوزیت ونیر یک درمان مستقیم است و مراحل ساخت آن مستقیماً روی دندان بیمار در مطب انجام می شود اما لمینت یک درمان غیر مستقیم است و تولید آن در آزمایشگاه انجام می شود و سپس دندانپزشک آن را به دندان می چسباند.

پردازش کامپوزیت روکش در یک جلسه انجام می شود ، اما پردازش ورقه ورقه سرامیک معمولاً در سه جلسه انجام می شود.

مقاومت فشاری ورقه ورقه سرامیک از روکش کامپوزیت بیشتر است.

برش دندان ها در سیستم لمینیت سرامیکی چیزی فراتر از روکش کامپوزیت نیست.

هزینه دندان کامپوزیت از لمینت سرامیکی مقرون به صرفه تر و کمتر است.



هنگام بحث در مورد اصلاح طرح لبخند ، انتخاب کامپوزیت دندان و لمینت سرامیکی معمولاً برای مشتریان دشوار است. اگرچه ما بهترین پیشنهاد را با توجه به شرایط دندانی مشتری ، نیازهای درمانی وی و انتظارات وی از درمان های زیبایی اعلام خواهیم کرد ، مطمئناً شما می توانید با شناخت بهتر مشخصات هر یک ، تصمیم درستی بگیرید.



روکش کامپوزیت از رزین ساخته شده است ، اما ورقه ورقه از سرامیک ساخته شده است. بنابراین لمینت سرامیکی از مقاومت و رنگ کمتری برخوردار است.



کامپوزیت ونیر یک درمان مستقیم است و مراحل ساخت آن مستقیماً روی دندانهای بیمار در مطب انجام می شود اما لمینیت دندانها یک درمان غیر مستقیم است و ساخت آن در آزمایشگاه انجام می شود و سپس دندانپزشک آن را روی دندان می چسباند. بنابراین ، کامپوزیت معمولاً می تواند یک تا دو هفته در یک جلسه پردازش و لمینت سرامیکی طول بکشد.



برش دندان ها در سیستم لمینیت سرامیکی چیزی فراتر از روکش کامپوزیت نیست. .



:: موضوعات مرتبط: اطلاعات دندانپزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد ناصری

آیا پردازش لمینت از روکش کامپوزیت بهتر است؟


در پاسخ ، من به طور قاطع باید بگویم که هر روش درمانی جای خود را دارد و به شرایط دندان بستگی دارد ، که برنامه درمانی مناسب انتخاب می شود. و کلیه روشهای دندانپزشکی مانند کامپوزیت دندان ، لمینت ، روکش از مواد سرامیکی کامل و ... بر اساس بسیاری از تحقیقات و مطالعات در زمینه دندانپزشکی انجام می شود و در تمام دانشکده های دندانپزشکی در سراسر جهان تدریس می شود و همکار در پزشکی دندان می گوید که بهترین درمان لمینت دندان است. یا رد روش کامپوزیت روکش باید به عنوان ناآگاهی یا تعصب غیر منطقی آن تلقی شود.

هیچ درمان خوبی مطلق نیست و هر درمانی دارای مزایا و ویژگی های آن است و مهمترین نکته در اینجا انجام صحیح و حرفه ای هر روش درمانی و انتخاب روش مناسب با توجه به شرایط حفره دهان و دندان بیمار و در صورت انجام هر روش درمانی است. غیر اصولی عوارض جانبی وجود دارد. در مورد روش درمان باید متناسب با شرایط بیمار تصمیم گیری شود و در بعضی موارد روش روکش کامپوزیت بهتر از لمینت سرامیکی و در بعضی موارد برعکس است. مهم نیست که نسبت به یک روش درمانی تعصب داشته باشید و از تمام روشهای درمانی انتخابی آگاهی کامل داشته باشید و درمان را به درستی و حرفه ای انجام دهید.



من می خواستم نکته بسیار مهم دیگری را با شما عزیزان در میان بگذارم و آن این است که هر کلمه ای که در رادیو و تلویزیون گفته می شود لزوماً ضروری نیست و فکر نکنید اگر پزشکی در برنامه های رادیو و تلویزیون صحبت می کند ، باید بودن کلمه درست است. متأسفانه اکثر این برنامه ها جنبه تبلیغاتی دارند و با دریافت مبالغ هنگفت ، از پزشکان رادیو و تلویزیون برای ساخت برنامه ای در زمینه پزشکی دعوت می شوند که هم رادیو و تلویزیون برنامه خود را کامل می کند و هم درآمد کسب می کند و برای دکتر تبلیغاتی است.



آیا کامپوزیت ونیر یا لمینت به دندان آسیب می رساند؟


مانند هر روش درمانی آرایشی دیگر ، پاسخ به سوال بالا انتخاب برنامه درمانی مناسب و انجام دقیق عمل است.

معمولاً بسیاری از موارد و مشکلات با کامپوزیت ونیر یا لمینت قابل اصلاح نیستند و اگر این کار در چنین مواردی انجام شود ، مشکلات زیادی برای بیمار ایجاد می کند ، به عنوان مثال برخی بی نظمی ها نیاز به درمان ارتودنسی دارند و با روکش سرامیکی یا لمینت قابل اصلاح نیستند. .

نکته دیگر بحث در مورد اجرای دقیق و اساسی درمان است ، یعنی اگر برای فرد یک دندان کامپوزیت یا لمینت تجویز شود ، اما برای او درمان بی کیفیت باشد ، باز هم از مشکلات و نارسایی های درمانی زیادی رنج خواهد برد.



در مورد اینکه لمینت بهتر است یا کامپوزیت؟
لازم به ذکر است که هر دو روش درمانی ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند و نمی توان درمان را کاملاً خوب تعریف کرد و معمولاً انتخاب بر اساس شرایط و وضعیت دندان ها انجام می شود.

مانند روکش کامپوزیت ، لمینت پوسته ای نازک است که به سطح خارجی دندان زیبایی می چسبد. اما تفاوت هایی با روکش کامپوزیت وجود دارد:

2- مواد لمینت سرامیکی و مواد کامپوزیتی روکش رزین است

3- لمینت در آزمایشگاه تولید می شود اما کامپوزیت مستقیماً روی دندان است

3- لمینیت معمولاً در سه جلسه درمان انجام می شود اما کامپوزیت در یک جلسه قابل انجام است.

3- لمینت از مقاومت فشاری بالاتری نسبت به کامپوزیت برخوردار است.

3- قیمت لمینت بالاتر از کامپوزیت است.

oration رنگ لمینت نسبت به کامپوزیت نسبتاً کم است.

3. دندانهای لمینت معمولاً بیشتر از دندانهای کامپوزیت است.

تعیین تعداد لمینت ها یا اینکه آیا روکش بهترین گزینه برای شماست یا خیر ، لازم است که به پزشک مراجعه کنید تا تجربه خود را با شما در میان بگذارد تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.



:: موضوعات مرتبط: اطلاعات دندانپزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد ناصری


پاسخ به این سوال به کیفیت درمان و انتخاب صحیح درمان بستگی دارد.

اگر کامپوزیت دندان به درستی با لبه های دندان مطابقت نداشته باشد و لبه آن بیرون زده باشد ، این امر می تواند باعث احتباس غذا و التهاب لثه شود و بوی نامطبوعی ایجاد کند.

پس از درمان ، فرد باید بتواند مانند دندانهای معمولی از نخ دندان برای تمیز کردن و بهداشت دندان استفاده کند و عدم استفاده از نخ دندان بین روکش های کامپوزیت باعث ایجاد مشکلات لثه و پوسیدگی می شود.

اگر روکش کامپوزیت به خوبی جلا داده نشود ، به سرعت تغییر رنگ می دهد.

علاوه بر این ، تماس دندان های بالا و پایین باید هماهنگ و تنظیم شود تا مشكلی در جویدن ایجاد نكند.

علاوه بر این ، تراش دندان ها باید به کمترین روش ممکن یا بدون برش به روش کامپوزیت ونیر انجام شود و اگر برش به منظور اصلاح دندان های آسیب دیده شدید انجام شود ، این امر می تواند مشکلات دندانی ایجاد کند.

در بعضی موارد ، این روش (کامپوزیت دندانی) منع مصرف دارد ، که در انتشارات بعدی به آن اشاره خواهم کرد.

در آخر باید بگویم که این روش باید بسیار دقیق و درست انجام شود و برخلاف آنچه در حال حاضر در جامعه وجود دارد و متأسفانه برخی از همکاران که تجربه و تجربه کافی در این زمینه را ندارند به دنبال درمان هستند. که برخی از مشکلات را برای بیماران ایجاد می کند. وعده های اغوا کننده ، مانند ارزان یا ارزان کردن درمان ، باید زیر سوال برود.



یکی از نکات مهم در روش کامپوزیت روکش ، انتخاب رنگ است.
در واقع ، رنگ دارای سه بعد است:

2- اولین بعد رنگ درجه سفیدی است ، در واقع یک رنگ خاص می تواند از سفیدی تا تاریکی درجات مختلفی داشته باشد.

2- بعد دوم رنگ درجه شفافیت است که در واقع به میزان عبور نور از لایه کامپوزیت بستگی دارد و هرچه نور بیشتری از آن عبور کند ، مواد شفاف تر و طبیعی تر به نظر می رسند ، اما باید توجه داشت که در موارد وقتی رنگ تیره است ، شفافیت زیاد مطلوب نیست ، زیرا این امر می تواند منجر به سایه و تیره شدن رنگ دندان فراتر از روکش شود.

3- بعد سوم رنگ ، رنگ اصلی است. به عنوان مثال ، برخی از کامپوزیت ها دارای پایه کرم زرد یا برخی دیگر دارای پایه خاکستری آبی هستند. در زبان مشهور ، آنها می توانند با سفید برفی یا سفید همراه باشند.

معمولاً کامپوزیت های ژاپنی به رنگهای کرم و آمریکایی - با پوسته هستند.

ونیر کامپوزیت روشی کاملا محافظه کارانه بدون بریدن دندان یا با برش هرچه کمتر است.

اگر این روش در یک مورد مناسب انجام شود و برنامه درمانی صحیح باشد و کار با دقت انجام شود ، قطعاً آسیبی نخواهد دید و مشکلی برای دندان ها ایجاد نمی کند.

در بعضی موارد مانند ساییدگی های سطحی و شکستگی های کوچک ، این روش از نظر درمانی نیز مهم است.

انتخاب رنگ در این روش با توجه به سلیقه بیمار و طیف وسیعی از رنگ انجام می شود و انجام این روش لزوما به معنی سفید شدن بیش از حد دندانها نیست.



آیا انجام درمان های زیبایی به صورت روکش کامپوزیت روی دندانهای هر دو فک ضروری است؟ یا مثلاً فقط می توان دندان های فک بالا را روکش کرد؟
تصمیم گیری در این زمینه تا حد زیادی به وضعیت دندانها و رنگ انتخاب شده توسط بیمار بستگی دارد ، اما فقط دندانهای یک فک قابل جمع شدن است و البته باید توجه داشت که در این حالت تفاوت رنگ بین دندانهای بالا و پایین اینگونه نیست بزرگ است

این بدان معناست که اگر می خواهید فقط یک فک درست کنید ، رنگ انتخاب شده روکش ها نباید خیلی سفید باشد تا با دندانهای مقابل فک کاملاً در تضاد باشد و البته سفید کردن دندانهایی که روکش نمی شوند را نیز در نظر بگیرید. می توان آن را تا حدی سبک کرد و در عین حال تفاوت یک تا دو درجه رنگ بین دندانهای فک بالا و پایین خیلی مهم نیست.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1399 | نظرات ()